۱۳۸۹ دی ۳۰, پنجشنبه

استاد گرانقدر ماموستا ملا محمّد عزيزي درگذشت

ماموستا ملا محمّد عزیزی از پیشگامان دعوت و اصلاح دینی کردستان، پس از شصت سال دعوت بی وقفۀ دینی بعد از ظهر یکشنبه 1389/10/26، پس از مدت زیادی تحمل بیماری، در سن 80 سالگی دار فانی را وداع گفت.
پیکر این عالم فرزانه دیروز دوشنبه‌ 1389/10/27 در زادگاهش (روستای "برده‌ر‌ش") بانه‌، در میان غم و اندوه‌ علما، طلاب و اهالی شهرستان "بانه"‌ و شهرهای مجاور به خاک سپرده شد.
ماموستا عزيزي از علماي بزرگ كردستان بودند.
از ايشان آثار ارزشمندي به جا مانده است
ملامحمّد عزیزی در سال 1309 هـ. ش در روستای "برده‌رش"، واقع در 45 کیلومتری شهرستان بانه‌ و از دهستان بخش نمشیر، در خانواده‌ای روحانی و دانش‌دوست چشم به‌ جهان گشود. پدرش ملاعبدالقادر سماقانی برده‌رشی از علمای منطقۀ بانه‌ بود که اهتمام زیادی به کسب علوم شرعی و دینی فرزندش داشته‌ و نهایت تلاش و کوشش خود را در زمینه تربیت دینی و اسلامی فرزندانش می نمود.
ماموستا ملامحمد عزیزی، پس از تکمیل دروس دینی، مشغول فعالیت‏های دینی در منطقه بانه شد و در طول خدمات دینی خود موفق به تالیف کتاب‏ها و رساله های بسیاری به زبان‏های کردی و فارسی شد.
همچنین از دیگر خدمات دینی بارز این عالم فرزانه می توان به تربیت تعداد زیادی از طلاب علوم دینی در منطقه، مبارزه با انواع خرافات، بدعت‏ها و رسومات غیر شرعی رائج در منطقه و تشویق مردم به عمل به دستورات قرآن و سنت اشاره نمود.
ملامحمد عزیزی بالاخره پس از سال‏ها خدمت در حوزه دین و فعالیت در جهت بیداری جامعه، پس از  تحمل مریضی طولانی، در تاریخ 1389/10/27 در سن 80 سالگی دار فانی را وداع گفت.
پایگاه اطلاع رسانی سنی آنلاین ضمن عرض تسلیت به خانواده محترم این عالم فرزانه و دیگر بستگان و نیز علما و اهل علم شهرستان بانه، از بارگاه ایزدی برای ایشان علو درجات و برای بازماندگان و بستگان ایشان صبر جمیل و اجر جزیل را مسألت می نماید.
« اللهم اغفر له و ارحمه و اجعل الجنة مأواه».

منبع خبر: سنّي آنلاين

هیچ نظری موجود نیست: