۱۳۸۹ اسفند ۱۰, سه‌شنبه

ممانعت از برگزاری دیدار دانشجویان اهل‏سنّت با علما

مسئولین استان سیستان و بلوچستان به شدت با برگزاری جلسه دینی - فرهنگی دیدار دانشجویان اهل‏سنّت کشور با علما واندیشمندان مخالفت کردند و متاسفانه مذاکرات صورت‏گرفته در این خصوص که همراه با تهدید و ارعاب بود، بی‏نتیجه ماند.
به گزارش پایگاه اطلاع‏رسانی سنی‏آنلاین، از برگزاری دیدار دانشجویان اهل‏سنّت کشور با علما و اندیشمندان که قرار بود روز پنج‏شنبه دوازدهم اسفند در حوزه علمیه دارالعلوم زاهدان برگزار شود، ممانعت بعمل آمد، لذا مسئولیت دارالعلوم زاهدان ضمن پوزش از دانشجویان عزیز و گرامی که قصد شرکت در این دیدار خداپسندانه را داشتند، اعلام می‏دارد که نشست یاد شده به فرصتی دیگر در آینده موکول می‏شود (إن شاءالله).
هر ساله هزاران دانشجوی اهل‏سنّت از سراسر کشور، در آغاز تعطیلات نوروزی دانشگاهها، به صورت خودجوش و با برنامه‏ریزی بین خود، به حوزه علمیه دارالعلوم زاهدان و مسجد جامع مکی می آمدند تا دیداری با علما واندیشمندان، خصوصا شیخ‏الاسلام مولانا عبدالحمید داشته باشند.
این دیدارها با سابقه چندین ساله در راستای بیداری دینی و اسلامی در قشر دانشگاهی و جهت تشویق و ترغیب دانشجویان به تلاش هر چه بیشتر برای تقویت بنیه علمی برگزار گردیده و حاوی پند و اندرز مخلصانه علما و اندیشمندان دینی و دانشگاهی، ارائه مقالات علمی از طرف دانشجویان و تجلیل از نخبگان دانشجویی اهل‏سنّت بوده که بسیار مفید و مثمرثمر واقع شده است. 
این نوع جلسات و دیدارها، کمترین حق آزادی دینی و مذهبی است که در قانون اساسی کشور آمده است،  و سلب آزادی‏های مشروع اهل‏سنّت مسلّماً تبعات ناگواری برای وحدت و برادری اسلامی درپی خواهد داشت.
فریادهایی که امروزه از خاورمیانه بلند می‏شود نتیجه سلب آزادی‏های مشروع و مدنی آن جوامع است که آنان را به واکنش وادار کرده است.
گفتنی است، اهل‏سنّت ایران همواره از برخوردهای سلیقه‏ای و تبعیض‏آمیز نگران بوده و از عدم رعایت آزادی‏های مذهبی و حقوق شهروندی رنج می برند و برخی افراد با اهل‏سنّت چنان برخورد تحقیرآمیز می‏کنند که گویا آنها از شهروندان اصلی کشور نیستند.  اخیرا این مشکلات و برخوردهای تبعیض‏آمیز افزایش پیدا کرده است؛ روزی نمازخانه‏ای در شهرهای بزرگ پلمب می‏شود و عملاً از نماز جلوگیری بعمل می‏آید و روزی دیگر در بخش آزادی‏های مذهبی دخالتی صورت می‏گیرد و متاسفانه در کشور ما گوش شنوا وجود ندارد و حرف مردم شنیده نمی‏شود.
"وإلی الله المشتکی"
 

هیچ نظری موجود نیست: